igår.

Jag lovade att jag skulle berätta om gårdagens upplevelse.

Jag och mamma har lite planer på storhäst och lite så, men det är lite hemlis än så länge..

Men iallafall, igår åkte jag och mamma till en gård ungefär 50 minuter ifrån vår gård. Gården var grymt fin med super fina hästar. Mamma som då skulle prova att rida en av deras hästar hade frågat om jag också kunde få låna en ponny. Ponnyn som jag fick låna hete Tobbe, grymt söt. Vi sadlade och tränsade och satt upp. Runt denna gård fanns tusen olika fält, vilket jag inte är så van vid eftersom vi bor i skogen. Vi red vi över ett fält och helt plötsligt hade jag hoppat minst 8 diken med en häst jag aldrig hade ridit på, kändes lite magiskt. Vi fortsatte och rida, vi red i en liten by och sen vidare till ett mer strandliknande område. Vi red in i på en ridbana där en massa hinder stog. Och helt lätt så hade jag och Tobbe hoppat ett litet 50 cm hinder. Sen sa ägaren av hästarna som hete Josefine (som då red med oss) att jag och mamma skulle byta hästar, så jag hoppade upp på en sjukt fin storhäst medans mamma red på Tobbe. Vilken häst asså, har aldrig suttit på en så lätt storhäst innan, käär. Jag hoppade även ett 50 cm hinder med den hästen. Jag och mamma bytade tbx och vi fortsatte. Där vi red var det mer buskar och högt gräs, påminde faktiskt om kenya. Vi fortsatte och kom till en strand, sen red vi ner i ett hav (örensund tror jag) kan verkligen inte förklara vilken häftig känsla det var att rida så långt i vatten, MYYS. efter ett tag kom vi tbx till Josefins gård, vi hade ridit i en och en halv timme. Ni bah: varför var det då speciellt? jo, ni kommer nog aldrig förstå vilken cool känsla det var att rida där man kände sig så friii, vill göra om. Vi åkte hem fnittriga och glada, både jag och mamma var förälskade i hästarna.

Nu vet ni vad som hände igår, måste sova nu så godnatt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback